Alternativní mechanika hodů na dovednosti

icon-mechaniky Mechanika
ID
1086
Terttulus
19. září 2025
4 průměr z 4 hodnocení Průměrné hodnocení 4,0.

Alternativní mechanika hodů proti pastem.

Hází se dvěma kostkama, jedna reprezentuje bonus atributu, druhá stupeň dovednosti (druh kostky zavísí na velikosti bonusu atributu/stupni dovednosti).  

Mechanika vnáší do hry kritický úspěch a fatální neúspěch.

Princip této mechaniky je opačný než klasika, kdy je cílem podhodit obtížnost. 

  • Součet menší nebo rovný obtížnosti = Úspěch. 
  • Součet 2 (padnou dvě jedničky) = Kritický úspěch
  • Součet dělitelný deseti (10, 20, 30, 40) = Fatální neúspěch

Bonusy/ postihy a výhoda/nevýhoda zůstávají jen se odečitají od součtu.

Kostky reprezentující bonus za atribut:

  • Bonus za atribut / typ kostky
  • -5 / k20
  • -4 až -2 / k12
  • -1 až +1 / k10
  • +2 až +4 / k8
  • +5 až +7 / k6
  • + 8 a více / k4

Kostky reprezentující stupeň dovednosti:

  • Stupeň dovednosti / typ kostky
  • Bez dovednosti (0) / k20
  • 1 až 5 / k12
  • 6 až 10 / k10
  • 11 až 15 / k8
  • 16 až 20 / k6
  • 21 a více / k4

Jaké + tahle mechanika vnese do hry:

Kritický úspěch a fatální neúspěch

Využití více druhů kostek

Slabé postavy mají šanci na kritický úspěch, velmi mocné postavy ztrácí šanci hodit fatální neúspěch

 

Jaké - tahle mechanika vnese do hry:

Nutnost přenastavit obtížnosti u všech kouzel/proseb/receptů aj.

Využití více druhů kostek

Pocit zlepšení se v něčem přichazí po několika urovních, ne při každém zlepšeni atributu/dovednosti

Pro hodnocení se musíte nejprve přihlásit.
4 hodnocení
Průměrné hodnocení 3,0.
Nápad není úplně špatný, ale DH staví na 2 kostkách v čemž je vlastně to kouzlo. Né všichni mají nebo chtějí mít více druhů kostek. Viděla bych to spíš pro pokročilé hráče, kteří budou začínat novou kampaň. Pro nováčky určitě neodporučuji.
13. října 2025 13:59 — Sporsie
star
Průměrné hodnocení 3,0.
Byť jde o hezké zapojení vícestěnnek tak obávám se že to vnáší složitost tam kde panovala jednoduchost, zvlášť jestli se s 1.2. bude zavádět potvrzovací hod na krit. Hody to jsou funkční, jen netuším zda budou zábavné. Bylo by dobré vypsat tabulky a obtížnosti a vydat to jako kompletní erratu. Ztrátu fatálního neúspěchu s rostoucí mocí postav spíš beru jako negativ, s kterým se ještě více vytrácí ze hry princip náhody. Dávám neutrální hodnocení s tím že to může použít kdo chce, fungovat to může, ale sám bych do toho nešel.
23. září 2025 19:00 — Zlatohlávek
Průměrné hodnocení 5,0.
20. září 2025 0:19 — Dwarih
Průměrné hodnocení 5,0.
20. září 2025 18:32 — ornitorix
Pro komentování se musíte nejprve přihlásit.
0 komentářů