Bumbák

ikony_monstum Monstrum
ID
928
tobias
16. května 2025
4 průměr z 1 hodnocení Průměrné hodnocení 4,0.

"Pozor na hnízda; zdejší čmeláci jsou spíše výbušné povahy."

 

Veliký čmelák s jakoby nafouknutým bříškem černozelené barvy. 

Vyskytují se v bažinách, kde mladí opylují révu a starší brání hnízdo. Hnízda jsou většinou zbudovaná v kmeni mrtvého stromu a sahají až do podzemí. 

V případě ohrožení, ať už hnízda nebo jeho samotného, naletí na nepřítele a exploduje.

Bumbáci se nedožívají více než 1 roku. Samičky jsou poloviční a zastávají pouze meteřskou roli. Jedno hnízdo má pouze oklo 3 až 5 rodiček a do 30 pečovatelek. Rodičky se dožívají až 5 let, pečovatelky 1 až 2 roků.

 

Exploze:

Čmelák místo útoku vybuchuje, což ho usmrtí a jeho oběť musí uspět v hodu Reflex vs. 20, jinak ztratí 1k6 životů. Navíc padne-li 6 je na toto kolo oslepena.

 

Atributy

icon-strength Síla 5/-3
icon-dexterity Obratnost 22/+6
icon-constitution Odolnost 8/-1
icon-intelligence Inteligence 1/-5
icon-charisma Charisma 1/-5
Životy 4
Velikost A1
Pohyblivost 44
Základní obrana 8
Obranné číslo 12
Zvláštní schopnosti Výbuch
Četnost 1 až 5; až 50 - hnízdo
Výskyt Bažiny
Typ Hmyz
Zkušenosti 30
Pro hodnocení se musíte nejprve přihlásit.
1 hodnocení
Průměrné hodnocení 4,0.
Hele já chápu, že včela když píchne, umře...ale včel je mnohonásobně víc, než tady těch čmeláků...a s tímto přístupem a zraněním si dokážu představit, že hnízdo bude dobyto a čmeldové rychle vyhynou. Co kdyby takhle útočili a pokud zemřou, vybuchnou posmrtně. Šance na oslepnutí asi fajn, ale asi bych přidal nějaký dráždivý, smradlavý, nebo dusivý oblak.
18. května 2025 18:32 — Tsabo
Pro komentování se musíte nejprve přihlásit.
3 komentáře
    K hodnocení od Tsabo: Ono se to nezdá ale když zvážíš že 5 dokáže v pohodě usmrtit vlka... Mimochodem 50 není myšleno jako celkový počet čmeláků v kolonii, ale jako počet starších na stráži. Když ještě zvážíme všechny ty výborné věci, co znich můžeme získat, pochybuji že mají hodně predátorů. Jinak díky za upozornění na pravopisné chyby
      "Výborné věci, co z nich můžeme získat..." - kořist nevidím...je to ironie? Takže s nima počítáš jen jako náhodné setkání? Se zajímavou kořistí by dávali smysl na quest, nebo sideqest...
        Ano jako náhodné setkání, nebo jako překážku (hnízda). Cílem bylo pouze vytvořit novou faunu pro obohacení prostředí.