Disempat
Hrdinové dorazili za soumraku na předeslané místo určení. A opravdu – pod křovím za umývárnami kasáren se choulila kolíbající se postava rukama obepínající vyzáblá kolena. Když je spatřila, vztyčila se.
Disempat byl tři metry vysoký a neskutečně vyhublý. Dlouhatánské ruce se mu klátily až u kolen. Těžko říct, co bylo děsivější – zdali temná aura hustě rámující jeho tělo, které naopak jako by nebylo strukturované a definoval jej právě jen onen hustý tenký stín; anebo ty oči. Velikánské zlé černé oči bez bělma, které tvořily jediný rys tváře, se na ně teď podle upíraly.
Božskému útoku kleričky se Disempat vyhnul neuvěřitelně hbitou piruetou, dýku vrženou zlodějem však bez zaváhání přijal. A než na něj válečník zaútočil sekerou, srazil ho mentálním výbojem. A po celou dobu byl naprosto zticha, jen dál nenávistně poulil své veliké oči. Společníci poznali, že toto nebude jednoduchý souboj.
Disempat je běs rodící se z utrpení, osamění, bolesti a zášti sociálně vyčleněných. Vyskytuje se proto v temných prostranstvích takových míst, kde němu dochází – školy, kasárna, kláštěry, apod. Jeho nepříjemnou vlastností je, že se okamžitě adaptuje na slabiny svého protivníka a právě tím způsobem provádí útok i obranu. Tedy například proti postavě s nejnižší inteligencí právě tímto atributem. Udolat jej lze například vytrvalým a koordinovaným bojem, nebo právě využíváním svých slabších stránek (atributů) k útoku, což může hru zajímavě okořenit.
Vzhledem k těmto schopnostem je možné Disempata poslat proti družině na jakékoli úrovni. Souboj proti němu podporuje její koordinovanost a přemýšlení.
Na zvážení PJ taky může být, zda chce situaci udělat zajímavější například tímto způsobem:
– Kouzelník si po několika kolech uvědomí, že na jeho útoky magií (inteligence) Disempat odpovídá nejslabší vlastností daného kouzelníka, tedy obratností. Zkusí na něj tedy použít útok právě touto svojí nejslabší vlastností a vrhe po něm dýku či kámen. Obranné číslo pro tento útok si tedy Disempat bude počítat ze své inteligence a navíc následně zaútočí proti kouzelníkovi rovněž inteligenčním útokem, což je pro kouzelníka výhodné (hodnota jeho atributu je vyšší, než medián). (nejde aplikovat na odolnost, v tom případě se musí počítat druhý nejslabší atribut)
– Pokud je ve hře začleněno selhání (např. při hodu 1), může postava utrpět sociální úzkost, špatné vzpomínky, soucit atp. a být na pár kol vyřazena či začít utíkat, pokud ji někdo nezachrání.
– Podle úrovně družiny či příběhové důležitosti je samozřejmě možné zapuzeného (či ještě nepotkaného) běsa vkrádat postavám do snů.
Alternativním poddruhem může být Zrcadlící Disempat, jehož atributy nebudou mediánem družiny, ale kopií aktuálního protivníka. Mechanika boje však zůstává stejná. Tento poddruh Disempata je slabší. Obzvlášť dobře jde porazit v případě nakombinovaných útoků (tj., Disempat se brání proti obratnostnímu útoku kouzelníka jeho malou obratností a v ten moment ho zasáhne šíp vysoce obratného hraničáře).
1 komentář