Dobývání pro zámožné

icon-mechaniky Mechanika
ID
531
tobias
12. srpna 2024
0 průměr z 0 hodnocení Průměrné hodnocení 0,0.

Při pouti světem dračí hlídky se možná ocitnete v situaci, kdy se prostě potřebujete na nějaký hrad dostat. V tu chvíli máte dvě možnosti. Buďto vymyslet vychytralí plán a nebo použít hrubou sílu. Tato příručka je pro milovníky té druhé.

Příprava
Začneme tím že si vytvoříme hrad a jeho opevnění. Poté rozdělíme hradby na části asi po 5 sázích jsou-li velikosti A, po 10 sázích jsou-li velikosti B, po 20 sázích jsou-li velikosti C… velikost hradeb odpovídá dvojnásobné velikosti postavy stejné velikostní třídy. Těmto úsekům a věžím dejte přiměřené zdraví.

Obléhací stroje

Žebřík
Základní nástroj každého dobyvatele. Žebřík umožňuje proniknout na hradby a zbavit tak nepřítele výhody. Jelikož jsou každé hradby jinak velké, vyrábí se většinou až na místě.

Nošení a přistavění
Aby se žebřík dostal ke zdi musí ho někdo nést a ke zdi přistavit. Dělá to většinou více lidí. Jejich úsilí se tedy sčítá a s pastí se porovnává výsledný součet všech kladných hodů. K hodu si, před přičtením k ostatním, každý přidá ještě +/- 5 za každou velikostní třídu rozdíl mezi žebříkem a nosičem. Žebřík má 2x velikost postavy své velikostní třídy.

Nošení: Atletika (SIL) vs. 20
Přistavení: Atletika (SIL) vs. 30

Shazování
Aby obránce shodil přistavený žebřík mosí překonat hod Atletika (SIL) vs. 18 s tím že získává bonus pokud žebřík nikdo nejistí a další pokud na žebříku nikdo neleze

Balista
Balisty se používají hlavně na vyčištění hradeb od obránců. Používání balisty proti hradbám je silně neefektivní. Kvalita balisty umožňuje střílet silnější šípy a tím zvýšit poškození.

Útočnost: 5
Zranění: A 5, B 10, C 15
Dostřel:
Rychlost: 2 za 3 kola

Katapult
Katapult je lehčí vrhač kamenů. Lépe se s ním pohybuje, a je přesnější, ale narozdíl od trebuchetu má slabší náboje a menší dostřel. Kvalita katapultu umožňuje střílet těžší kameny a tím zvýšit poškození. Poškození ovlivňuje i kvalita střeliva.

Útočnost: -10 (+5 za každou velikostní třídu o kterou jsou hradby větší než A)
Projektyly – zranění
– měký kámen: A 10, B 18, C 25
– tvrdý kámen: A 15, B 23, C 30
– zápalný: A 3, B 7, C 12
Dostřel:
Rychlost: 1 za 5 kol

Trebuchet
Těžší vrhač kamenů. Trebuchet je těžký a těžko se sním pohybuje. Vrhá těžší kameny do větší vzdálenosti, ale s nižší přesností. Kvalita trebuchetu umožňuje střílet těžší kameny a tím zvýšit poškození. Poškození ovlivňuje i kvalita střeliva.

Útočnost: -15 (+5 za každou velikostní třídu o kterou jsou hradby větší než A)
Projektyly – zranění
– lehký kámen: A 15, B 25,C 35
– těžký kámen: A 20, B 30, C 40
– zápalný: A 5, B 10, C 15
Dostřel:
Rychlost: 1 za 6 kol

Dělo
Dělo používané jak na lodích, tak na hradbách a pod nima. Pomocí střelného prachu metá železné koule jejichž velikost a rychlost páchají značné poškození. Čím větší jsou o to větší poškození se jedná.

Útočnost: -5 (+5 za každou velikostní třídu o kterou jsou hradby větší než A)
Zranění: A 10, B 23, C 35
Dostřel:
Rychlost: 1 za 2 kola

Obléhací věž
Lehké dřevěné věže na kolech, které jsou tlačeny k hradbám a používány pro vysazení útočníků na hradby. Mnohokrát jsou na vrchu i lukostřelci.
Obléhací věž může být zničena obléhacímy nástroji nebo spálena.

Odolnost:

Beranidlo
Pevný kmen s úchyty a tvrzenou hlavicí, používaný na vyrážení bran. Neseno je většinou více lidma a tak se jejich síla sčítá.

Potřebná síla: součet 30 (NE oprava)
Útok je zásah pouze je-li rozdíl 5+
Útočnost: 3
Zranění: 15

Zavěšené beranidlo
Konstrukce na kolech, ve které je zavěšený kmen, tak aby ho šlo rozpohybovat dopředu a dozadu, používaná pro vyrážení bran. Je tlačená a ovládaná více lidma takže se jejich síla sčítá.

Potřebná síla: součet 20 (NE oprava)
Útok je zásah pouze je-li rozdíl 5+
Útočnost: 7
Zranění: 15

Obléhání
Zdi jsou pevné a tak jsou obléhací nástroje jediný efektivní způsob, kromě výbušnin, jak poškodit hradby.

Když útočíš obléhacím strojem házíš 1k10, namísto k6, stejně jako u dovedností, ale dále zranění vyhodnotíš stejně jako při normálním útoku. Hradba se nebrání a ZO má 0.

Demolování hradeb probíhá takto:
Padne-li zdraví pod 50% padne i palisáda tj. pohybovat se v té části hradeb je obtížné (pohyblivost 5 + Akrobacie (OBR), až do normálu) a člověk je tam zcela nekrytý (postih do obrany)
Padne-li zdaraví pod 20% zeď je považována za zboženou tj. lze zdolat bez použití schopností nebo vybavení, ale za cenu nízké pohyblivosti (10 + Akrobacie (OBR), až do normálu). V takovém případě také poškodí přilehlé objekty o 10% jejich zdraví.

Demolování věží probíhá takto:
Padne-li zdraví věže pod 10%, věž se zřítí ve směru nejvyššího poškození. Tam kam věž dopadla jsou sutiny, které ztěžují pohyb (pohyblivost: 10 + Akrobacie (OBR), až do normálu)

Vyrážení brány probíhá takto:
Brána je vyražena padne li její zdraví na 0, nebo, v případě že ji nikdo nedrží, na 50%

Pro hodnocení se musíte nejprve přihlásit.
0 hodnocení
Pro komentování se musíte nejprve přihlásit.
1 komentář
    Tento doplněk je zatím v beta verzi. Děkuji za pochopení.