Filakterium aneb kvazivitál (Heminexus phantasma)

ikony_kouzlo Kouzelníkova kouzla
ID
1079
Zlatohlávek
18. září 2025
0 průměr z 0 hodnocení Průměrné hodnocení 0,0.

Filakterium aneb kvazivitál (Heminexus phantasma)

Toto kouzlo umožňuje nekromantovi vytvořit z drahocenného či osobního předmětu mystickou schránku schopnou pojmout a ukrýt konkrétního nehmotného nemrtvého. Předmět musí být osobní povahy - šperk, amulet, kalich, dýka, knížka, ale klidně i kost či lebka mrtvého apod.

Během rituálu nekromant vryje do předmětu nekromantské runy pomocí své vlastní krve (ztratí TRVALE 1 život). Uvnitř schránky je nemrtvý v klidovém stavu - vnímá okolí, ale skrývá svou přítomnost před exorcisty. V případě jakéhokoliv vymítání mají exorcisté nevýhodu (-5 postih) proti hodu vůči Vyšší moci, pokud existuje předmět, kam se jednoduše nehmotný nemrtvý schová. 

Nehmotný nemrtvý uvnitř není detekovatelný běžnou magií i prosbami. Fyzicky lze pouze filakterium zničit magií či modlitbou, pakliže překoná Sesílání kouzel (INT) / Prosby (CHAR) vs. 22. To vyžene nehmotného nemrtvého ven a poté jej může někdo vymýtat (např. prosba Odvrácení temnoty) či na něj zaútočit (magie, stříbro, svěcené zranění atp.).

Používání filakteria:

  • Uschování: Nehmotný nemrtvý se musí koncentrovat 1 kolo
  • Přivolání: Koncentrace 1 kolo, duch se objeví max 5 sáhů od filakteria
  • Komunikace: Držením či nošením filakteria může nekromant telepaticky komunikovat s uloženými duchy pokud přehodí na Vůle (CHAR) vs Vyšší moc.

Atributy

Mana
10 x úroveň nemrtvého
Dosah
dotek
Rozsah
předmět
Trvání
trvalé
Ověření
zničení: Sesílání kouzel (INT) / Prosby (CHAR) vs. 22
Vyvolání
1 směna
Obtížnost
22
Vyžaduje
Vitální magie - Nekromant
Ikony (6).png
Pro hodnocení se musíte nejprve přihlásit.
0 hodnocení
Pro komentování se musíte nejprve přihlásit.
2 komentáře
    Ztratí TRVALE 1 život - ok... Takže to bude asi hodně hustý... Mám pár představ, jak to asi použít, ale chci se ujistit... Uchovám vyššího nehmotného nemrtvého, abych ho pak vyvolal v boji??... a nepočítá se mi do limitu ovládaných nemrtvých?? Nebo mužů zabít vlivnou osobu, polapit její duši a pak si ji ponechat jako zdroj informací?
      Je důležité brát nehmotné nemrtvé jako nemrtvé s vlastní vůlí, jak říkají pravidla PPP (Sběratel duší, str. 211/212). Tudíž nevím zda se počítají za ovládané nemrtvé. Už vůbec v rámci toho že si nevybavuji takovou mechaniku. O jediné mechanice o které vím, které tvoří nějaký horní limit počtu je množství many potřebné pro jejich udržování a to se týká hmotných nemrtvých aby zůstali ovládaní (polovina vyvolávací ceny many) jinak zdivočí ale zůstanou oživení dokud je nikdo nezabije znovu. Filakterium je v podstatě Pokeball, předmět schopný uschovávat éterickou nehmotnou formu nemrtvého uvnitř, tak aby byl chráněný proti detekci nemrtvých (Např. prosba Najdi temnotu) a zároveň proti exorcismu a vymýtání. Nehmotný nemrtvý jej může opustit i vejít do něj, když se mu zachce. Zatímco v nekromantově dýce je pouze uschována pro další použití, v moment, kdy je povolána ve formě nemrtvého (což samo o sobě vyžaduje dost many) může v éterické podobě od nekromanta utéct, pokud se nerozhodne z něj udělat Primitivnější variantu nehmotného nemrtvého (viz PPZ) v rámci pravidel kouzla Pokročilá reanimace (PPP) tak jej ovládá ale ztrácí tím řadu výhod. Primitivního nehmotného ale může ovládat, nemusí se bát, že by utekl a tak jej nemusí znovu vracet do dýky, může tak ušetřit aktuální manu tím, že bude mít pro daného nehmotného připravené filakterium.