Ještěři
Ještěři vzhledem připomínají humanoidní ještěrky. Obzvlášť jejich hlava vypadá jako by patřila přerostlé ještěrce. Mají nazelenalé až nažloutlé šupiny, šupinatý ocas a jazyk podobný hadímu. Žijí v malých skupinkách v přírodě, živí se lovem a používají primitivní nástroje. Jejich nejvíc střežené místo je to, kam kladou vejce. Svou jeskyně brání do posledního dechu a neopustí jí pokud nemusí. Někteří z nich, ti kteří selžou při ochraně jejich hnízda, při lovu, nebo se nějak jinak proviní jsou vyhnání do světa a tam buď pojdou, nebo najdou jinou tlupu které se stanou součástí. A někteří skončí v civilizaci a pak se pokouší najít živobytí zde.
Ještěři mluví svým jazykem, jazykem ještěrů a obecnou řečí. Mají protáhlé sykavky a někteří šišlají, protože se nenaučili správně vyslovovat některé hlásky, které jejich řeč nemá.
Ještěři žijí v vlhkých jeskyních v primitivních kmenech, odkud se vydávají na lov. Ti z nich co se dostávají do civilizace sice často jsou terčem posměchu a ubližování, většinou ale najdou práci a časem to někteří i dotáhnou na vysoké pozice. Nejčastěji se však stávají dobrodruhy, nájemnými vrahy či jinými bojovými povolání.
Rodová zvláštní schopnost: Plivání jedu
Po svých hadích předcích zdědili kromě vzhledu i jed, který dokáží v nouzi použít jako zbraň. Tento jed se v těle každého z nich trochu liší a proto se často stává zbraní kterou ještěři používají v boji jeden proti druhému a nejeden ještěr již zemřel na otravu od jiného. Proto se naučili sahat po této zbrani jen pokud to je potřeba.
Jed, který mají ještěři v zubech a slinách dokáží plivat na ostatní. Denně se jim v těle vyrobí tolik dávek, kolik je jejich oprava za odolnost. Tento jed se na vzduchu rychle znehodnotí a proto jakmile ho ještěr vyplivne už není použitelný alchymisty či na nachytání a potření zbraní.
Tento jed má nebezpečnost rovnu 5+tvá oprava za odolnost.. Každý jed jednotlivého ještěra je trošku jiný a proto nejsou navzájem imunní proti jedům druhých ještěrů. Jed způsobuje zranění za 2 životy každé kolo, dokud postava neuspěje v hodu proti němu. Pak je jed brán za neutralizovaný.
Jed může vyplivnout jako okamžitou akci na jednu osobu do vzdálenosti 5 sáhů. Na hod proti jedu má postava Výhodu(+5) pokud ještě neutrpěla žádnou formu fyzického zranění toto kolo(od tvého minulého tahu).
Tuto schopnost můžeš použít tolikrát denně, kolik je tvoje oprava za odolnost(nejméně jednou) a musíš mýt nerušený spánek než jí můžeš použít znova (pro tento spánek platí stejná pravidla jako pro kouzelníkův spánek před meditací).
0 komentářů