Magický spouštěč
Spouštěč je speciální hmota, která se chová jako živá tkáň a umožňuje aktivovat magické předměty pouhým tlakem. Funguje to tak, že spouštěč, podobně jako lidské tělo, dokáže při fyzickém tlaku vygenerovat slabý proud magie. Tento proud pak aktivuje kouzlo uložené v magickém předmětu.
Pro výrobu spouštěče je nejdříve potřeba magický předmět, který chcete pomocí spouštěče aktivovat. Tento předmět se do spouštěče "naladí", což znamená, že se spouštěč musí přesně přizpůsobit danému předmětu a efektu, kterého chcete dosáhnout.
Umístění spouštěče pak trvá určitou dobu, konkrétně tolik minut, jaká je obtížnost kouzla, které se má aktivovat. Pokud se jedná o magický předmět bez kouzla (např. hůlka), doba umístění se rovná polovině obtížnosti výroby tohoto předmětu. Během umisťování je nutné hodit si na Mechaniku (INT). Tento hod se používá v případě, že aktivované kouzlo vyžaduje hod na Sesílání kouzel nebo Vůli kouzelníka.
Samotný spouštěč obvykle obaluje větší část aktivovaného předmětu. Je však poměrně křehký a snadno se rozbije, proto je často nutné ho umístit do nějakého mechanismu, který zajistí jeho aktivaci mírným a kontrolovaným tlakem.
Příklady použití:
Ochrana zámků - Spouštěč + Prsten blesků: pomocí několika táhel a páček je možné zabezpečit zámek proti otevření paklíčem, instalace trvá 5 minut, když se spoušteč s prstennem naladí pro energetický výboj, pokud někdo manipuluje se zámkem. Hod na mechaniku je 15 a pokud bude někdo chtít past odhalit, musí přehodit tento hod pomocí Mechanika (INT), pokud bude manipulováno se zámkem bez odhalení pasti, spoušteč aktivuje prsten blesků a uštědří zranění za 2k6 životů.
Vodní dělo - Spouštěč + Vodní hůlka: spoušteč může být umístěn k páce, třeba u sochy v podobě ruky/prstu, nebo v podlaze pod pohyblivou dlaždicí, pokud je spoušteč zatížen, aktivuje hůlku a ta vychrlí proud vody. Takto lze vytvořit "hasící přístroj", nebo vodní dělo, které má cíl(e) smáčet, nebo odstrčit (z úzké lávky). Instalace je jen 6.5 minuty a díky magické podstatě velice těžce postřehnutelná. Pro odhalení je potřeba překonat hod na mechaniku při instalaci (například Postřeh(INT) při ošahání, Postřeh(INT) s nevýhodou při sledování pohledem, nebo Mechanika(INT) s výhodou při podezření na konkrétním místě), při aktivaci je možné se proudu vody uhnout, pokud cíl překoná instalační past pomocí svého Reflexu, to však může mít vliv na akce, které cíl do té doby prováděl (může něco pustit, nebo zavrávorat)
Iluzorní obraz - Spouštěč + Kapsulační gem s kouzlem Živá iluze za 10 many (dveřejí mají zpravidla kolem 2 sáhů) - Spouštěč je umístěn ve zdi pod závaží napojené táhlem na dveře, pokud jsou dveře alespoň pootevřeny, závaží aktivuje spouštěč a ten aktivuje iluzi z gemu. Iluze je nastavená při instalaci spouštěče, která trvá 18, nebo 23 minut (pevná / pohyblivá iluze), ale na rozdíl od kouzelníka nelze průběžně měnit. Pro odhalení iluze je potřeba překonat Postřeh (INT) tvora vs Mechanika (INT) při umístění. Bytosti mohou mít různé bonusy a postihy dle okolností, jako jsou očekávání a doba pozorování (jako reakce na past to může být s nevýhodou a bez nevýhody jen při zkoumání jako krátká akce)
Atributy

0 komentářů