Meč krvavého krále

ikony_zbran-na-blizko Zbraň na blízko
ID
1090
Lubo
6. října 2025
5 průměr z 3 hodnocení Průměrné hodnocení 5,0.

Jedná se o kouzelný dlouhý meč, věčně ostrý a lehký s rukojetí vyřezávanou do podoby hlavy lva s dvěma rubíny místo očí.

Hlad po krvi

Meč může pojmout 20 krve a využívat jí k sesílání kouzel, ovšem až když s ním jeho držitel sdílí svou krev - jednoduché říznutí postačí pro vytvoření spojení. Meč dobíjí krev tak, že

  1. způsobí vážné zranění (0 životů a méně) a vyřadí protivníka, získá dvě 2 krve. 
  2. Když způsobí smrt inteligentní bytosti získá 5 krve. Tedy vyřazeného protivníka musí držitel dorazit
  3. Zabití zvířete 1 krev - maximálně do 2 z 20 bodů krev.

Meč promlouvá ke svému držiteli, když je hladový tak hlasitěji. Když má příležitost někoho zranit nebo zabít (například případ číslo dvě výše), musí postava odolat silou vůle. 10 + vliv meče na držitele - počet krve meče, tj. když má meč 0 krve, musí držitel uspět v hodu silou vůle proti 10, aby si zachoval svou hlavu. Jinak poslechne volání meče a zabije nebo zraní.

Meč vstřebá krev - na čepeli ani rukojeti žádná nezůstává.

Vliv zbraně na držitele

Každé vítězství meče v souboji vůlí zvětšuje vliv meče na držitele o jedna. Držitele může meč takto časem ovládanout úplně. Když je vliv meče na držitele vyšší než 10, začne meč svého držitele nutit k vyvolávání konfliktů. Držitel hází proti 20 + vliv meče na držitele - počet krve.

Kouzla, která má meč k dispozici:

  • Síla země - 20 krve - držitel meče máchne svisle mečem a země se roztrhne - nepřátelé v dosahu 5 metrů se propadnou do jámy pokud neuspějí v hodu na Reflex proti 10 nebo takto lze rozbít zeď či udělat díru v jeskyni, která umožní dostat se na povrch.
  • Kužel ohně - 10 krve - z meče vystřelí 3 sáhy dlouhý kužel ohně, který způsobí 4k6 (nebo 2k6) popálení všem v zasažené zóně kdo neuspějí (uspějí) v hodu na Reflex proti 10. 
  • Ledová stěna - 10 krve - ledová pára z meče zformuje stěnu vysokou 3 metry a širokou 3 metry - může být použita jako most přes řeku nebo překážka v tunelu. Seslání trvá dvě kola a koncentrace mrazu je vidět a cítit - pokud se někdo nachází v daném místě, má čas uhnout. Pokud neuhne je chycen v ledu nebo zabit. 
  • Stín smrti - 2 krve - držitel získává výhodu k hodu na útok
  • Nečekaný úder - 2 krve - v tomto kole může držitel meče zaútočit ještě jednou

Nalezení meče

Meč se nachází v hrobce krvavého krále střežené magií a prokletím. Pokud se zloděj odváží vzít mrtvému králi jeho meč nebo zlatou korunu či štít, prsteny nebo jiné vzácnosti, probudí přízraky jeho rytířů, ale spolu s nimi i přízrak krále a šance na útěk se značně zmenší - protože přízrak krále výkřikem plným zloby pokryje stěny krypty bílou námrazou a východ zablokuje ledová stěna. Ovšem meč krále je kouzelný a kromě toho, že je večně ostrý, dokáže vyslat kužel ohnivých plamenů, který by mohl ledovou stěnu uvolnit. Spalující hlas v hlavě držitele meče mu řekne - sdílej se mnou svou krev a staň se tak mým bratrem - namiř hrot na ledovou stěnu a já ji spálím. Meč by mohl oslovit někoho z družiny i pokud si jej nikdo nevezme. Zbraň je plně nabitá od poslední bitvy a žár plamenů bude silný - družina může uslyšet ozvěny zvuky bitvy, ve které meč získal krev.

ChatGPT Image 6. 10. 2025 19_55_02.png
Pro hodnocení se musíte nejprve přihlásit.
3 hodnocení
Průměrné hodnocení 5,0.
Skvělý doplněk!
6. října 2025 21:42 — Hejtman
Průměrné hodnocení 5,0.
13. října 2025 13:52 — Sporsie
star
Průměrné hodnocení 5,0.
9. října 2025 15:16 — Thongar
Pro komentování se musíte nejprve přihlásit.
4 komentáře
    Líbí se mi koncept zbraně, hlavně bych vyzdvihnul to, že zbraň jako taková může sesílat kouzla aniž by vyloženě potřebovala démony astrálních sfér zodpovědných za sesílání kouzel a nasávání many. Ale chtělo by to definovat co znamená vážné zranění, jestli je to 10 hp, nebo krvácení, případně kritický útok nebo čtvrtina ubraných maximálních hp. V té souvislosti bych Já osobně uvažoval i nad tím, jestli neupravit i manu získanou za zabití inteligentní bytosti a nezměnit to třeba na úroveň umírajícího = počet many, nebo jinak. Ale to jsou jen drobné nedostatky. Hlavní nevyváženost vidím v kouzlech meče, rozhodně to jsou cool kouzla, ale například ten kužel ohně je příliš silný na jeho cenu. Elementál igni od thelurga stojí mnohem více many a postavy mají poměrně vysokou šanci se tomu vyhnout. Ledová stěna zní taky zajímavě, ale může působit jako instakill za předpokladu, že v oblasti kouzla se bude vyskytovat nějaká bytost. Síla země je taky poměrně gamebreaker, chybí údaje o velikosti jámy, a ustřílet protivníky zatímco se tři kola sápají nahoru není zase takový problém. Ohledně polibku smrti a nečekaného úderu asi kromě ceny nemám výtky. Ještě by bylo dobré dopsat staty meče.
      upravil jsem popis (proč viz komentáře níže) - místo many je krev - kouzla mají více omezení - rozšířil jsem vliv meče i na vyvolávání konfliků ještě jednou díky za zpětnou vazbu
    Díky za zpětnou vazbu :-) Přiznávám, že pravidla moc nastudované nemám.. Víc je četl synek než já. Nedokážu říct, jestli je Kužel ohně silnější než Elementál. Takže nevyváženost kouzel je pravděpodobně způsobená tím. Cílem bylo dát zbraň, která je mocná, ale zároveň prokletá a postupně držitele ovládne. Tak doufám, že to třeba poslouží aspoň jako inspirace na podobnou, ale vyváženější zbraň. Nad účinky síly země jsem také přemýšlel a nakonec jsem se rozhodl je nespecifikovat, aby PJ měl vliv na to, jak bude zbraň nebezpečná. Když se objeví díra hluboká metr, znamená to, že ti co v ní uvíznou se zdrží, ale nic vážného se jim nestane. Díra hluboká dva metry je větší problém, ale taky se dá relativně snadno dostat nahoru. Díra hluboká tři metry už je něco jiného. To že by Ledová stěna mohl být instakill (insta chycení) mně nenapadlo, ovšem pravděpodobně se to dá řešit nějakým hodem na obratnost. Nebo prodloužit vyvolání na dvě kola. Díky. Podobně u kužele se dá přidat nějaká past nebo změnit mechanika, jak to funguje. Staty meče jsem neuváděl opět úmyslně, ze stejných důvodů :-) Poslední věc - zranění. 0 životů znamená vážné zranění a pak máme hranici smrti. To se mi zdá v pořádku. V každém případě děkuji za zpětnou vazbu, moc mi pomohla. Ještě zkusím doplněk upravit.
      Ještě mně napadá, k tomu, že kouzla jsou příliš silná - meč získává manu zabíjením. Tj. aby držitel mohl seslat sílu země, nejdřív musí zabít čtyři inteligentní bytosti. Není to tak, že by se energie do druhého dne doplnila sama, nene. V tomto ohledu jsem hodně uvažoval jestli dávat manu za zabíjení zvířat. Možná přidám omezení, že zabíjením zvířat se to doplní maximálně do 2 z 20 many. Ano, to zní celkem dobře.