PLÁNOVAČ
Na přednášce na Hlídconu 2024 pro Dračí líheň (konkrétně Jak se stát vypravěčem) jsem zmínil svou vychytávku „Příběhové poznámky“.
Bylo to přehledné ale dělané pro mě a můj kroužek, nutno dodat že i poněkud nevzhledné.
Pro poluchače jsem zmínil že bych to mohl hodit do DH kabátku a tím je tento soubor o 12x A4.
Osobně doporučuji nejdříve vyplnit Myšlenkovou mapu a Bezpečné hraní. Z toho můžete doladit Shrnutí poznámek, Postavy a Nehráčské postavy (vytiskněte záznam postavy pro každého hráče, mohou být i ve formátu A5).
Zbývá doladit Náhody (doporučuji mít jedny do města, jedny do divočiny a jedny do dungeonu), náhody je dobré balancovat aby byli nějaké dobré či prospěšné/neutrální/zlé či škodlivé.
Nechybí ani Karty úkolů, které hráči mohou dostat přímo do ruky a tak lépe hlídat své cíle (doporučuje se pro mladším hráče a hráče s roztržitější pozorností) či mít i nějaké tajné.
Vypravěč určitě ocení i hexovou mapu kterou si jednu vyplní a druhou prázdnou dá hráčům na objevování, je to trochu metahraní ale vybízí to ke sledování dění.
Deník hry si může vést jak vypravěč tak hráči, z několika těchto listů pak vznikne opravdový deník vašeho dobrodružství a nikdo tak na nic nezapomene.
2 komentáře