Pravidla pro škrcení
Zahájení Škrcení
Útok: Postava, která chce někoho škrtit, provede tuto akci místo akce útoku. Útočník hází 1k10 + Síla vs 1k10 + Síla/ odolnost.
- útočník si může přičíst všechny bonusy které se konkrétně vztahují na boj beze zbraně.
- škrtit lze jen pokud jsou obě ruce útočníka volné/ prázdné
Ověření: Oběť se brání hodem na Sílu nebo Odolnost (podle toho, co je vyšší), aby škrcení zabránila.
Úspěch: Pokud útočník uspěje v hodu proti obraně oběti, může zahájit škrcení.
Selhání: Pokud neuspěje, škrcení není úspěšné a oběť se může vyprostit nebo provést protiútok.
- Ubránění škrcení nesebere oběti akci
- pokud útočník neuspěje v zahájení škrcení i tak mu to zabere celou akci
Průběh Škrcení
Každé další kolo po úspěchu na škrcení Oběť ztrácí 1k6 ÷ 2 životů za kolo. Tyto životy oběť ztratí vždy na začátku svého kola
Oběť: Pokud je osoba škrcena musí svou akci využít na řešení škrcení
Útočník: ve svém tahu má útočník pouze dvě akce - pokračovat ve škrcení / přestat škrtit.
- pokračovat ve škrcení - 3 AB
- ukončit škrcení - 2 AB
- během škrcení má jak útočník tak i oběť pouze základní obranu
Nedostatek vzduchu: Po třech kolech škrcení musí oběť začít házet na Odolnost - past 10. Pokud neuspěje, upadne do bezvědomí.
Vyproštění ze Škrcení
Oběť se může pokusit vyprostit v každém kole na začátku svého tahu ( hned po hodu na zranění že škrcení ).
Hod na vyproštění: Oběť hodí proti Síle útočníka. Pokud uspěje, vyprostí se a škrcení je přerušeno.
Hod: oběť - síla + 1k10 vs síla + 1k10
Alternativně může jiná postava zasáhnout a pomoci oběti se vyprostit (například fyzickým útokem na škrtitele nebo se pokusit uvolnit sevření silou.
Útok na škrtitele - oběť má výhodu +2 na příští hod na vyproštění
Snaha o uvolnění třetí osobou - oběť má výhodu +5 na příští hod na vyproštění. Pro třetí osobu tato akce stojí 2 AB
Imunita vůči škrcení
Nemrtví či magické bytosti které z podstaty věci nedychaji jsou imunní vůči škrcení.
Imuní jsou i tvorové kterým rukami neobejdete krk ( např drak )
0 komentářů