Runotepectví
Runotepectví
Mistrovská dovednost alchymisty (D)
Runotepectví je vzácné a starodávné umění, které umožňuje vkládat do předmětů magické síly prostřednictvím vyrytých symbolů. Runy se dělí na běžné a mistrovské, přičemž každá z nich vyžaduje specifické materiály, znalosti a rituály k vytvoření. Správné použití run může zásadně ovlivnit výbavu nositele, ať už posílením útoku, obrany nebo jiných vlastností.
Runotepectví je jedním z nejmocnějších umění alchymistů, které jim závidí i samotní mágové. Pomocí prastarých technik a alchymistických rituálů dokážou vkládat magické runy do zbraní, zbrojí či oděvů, čímž jim propůjčují trvalé magické vlastnosti. Každý předmět může obsahovat až tři běžné runy.
Runotepectví čerpá z Obratnosti. Lze k němu přičítat bonus za gnomskou rodovou schopnost Zručnost.
-
Runotepectví začíná se znalostí na stupni 5 (OBR) a lze naučit od 6. úrovně pokročilého Alchymisty.
-
Runy lze vyrobit pouze pomocí speciálního runového dláta, které prodává každý pokročilý alchymista.
Na rozdíl od Theurgových Astrálních sfér se nejedná o tak mocné a účinné očarování předmětů, avšak není k němu potřebné magických okamžiků ani velkého množství many. Rozdílem však je účinnost těchto run, každá runa má efekt pouze jedenkrát denně a ačkoliv se jejich moc násobí a kombinuje s jejich počtem jsou spíše praktickou než mocnou pomocí.
Běžné runy (Snadno vytvořitelné, běžně dostupné mezi runotepci.)
Běžné runy vždy stojí 20 surovin a 10 many, jejich obtížnost je závislá na pořadí runy a jejím typu.
-
Runa očištění ᚨ
Obtížnost: 12 / 15 / 20 -
Zbraň: +1 k ÚČ proti nemrtvým a démonům pro první útok s jednou runou, +3 k ÚČ pro dva útoky se dvěma runami, +5 k ÚČ pro tři útoky se třemi runami. Zranění se bere jako svěcené.
-
Runa znesvěcení ᛞ
Obtížnost: 12 / 15 / 20 -
Zbraň: +1 k ÚČ proti humanoidům a zvířatů, pro první útok s jednou runou, +3 k ÚČ pro dva útoky se dvěma runami, +5 k ÚČ pro tři útoky se třemi runami. Zranění se počítá jako nekrotické.
-
Žahavá runa ᛊ
Obtížnost: 10 / 13 / 17 -
Zbraň: Pokud hodíš 9 nebo 10 dojde ke poleptání protivníka kyselinou. Hodnota zranění je 1k6/2 s jednou runou vytepané do zbraně, 1k6 se dvěmi runami a 1k10 se třemi runami).
-
Runa ledu ᚦ
Obtížnost: 10 / 13 / 17 -
Zbraň: Pokud hodíš 9 nebo 10 dojde k omrznutí protivníka při prvním útoku (1k6/2 zranění mrazem s jednou runou ISS, 1k6 se dvěmi runami ISS a 1k10 se třemi runami ISS)
-
Runa blesku ᛇ
Obtížnost: 10 / 13 / 17 -
Zbraň: Pokud hodíš 9 a více dojde k bleskovému zranění protivníka (1k6 zranění bleskem) s jednou runou, pokud hodíš 7 a více se dvěma runami, a pokud hodíš 5 a více se třemi runami.
-
Runa ducha ᛏ
Obtížnost: 10 / 13 / 17 -
Zbroj/oděv: Chrání nositele před psychickými kouzly, kletbami a mentální manipulací (+2) k Vůli (CHAR).
-
Runa stínu ᚹ
-
Zbroj/oděv: Přidává bonus (+2) k tichému pohybu(OBR), plížení (OBR) a skrývání se ve stínech (OBR).
-
Runa zření ᛟ
-
Zbroj/oděv: Přidává bonus (+2) k postřehu (INT) a čtení a psaní (INT).
Mistrovské runy (Vzácné, jejich výroba vyžaduje speciální podmínky.)
Mistrovské runy lze tvořit od 10. stupně znalosti.
-
Mistrovská runa ochrany (Lze vytvořit pouze během úplňku, výroba trvá 8–24 hodin.) Obtížnost: 22
-
Runa ᛈᛖᚱ (Fyzické ochrany): Chrání nositele před fyzickými útoky bonusem +3 k Základní obraně proti třem útokům.
-
Runa ᚠᚢᚾ (Psychické ochrany): Bonus +5 k Vůli (CHAR) vůči jednomu psychickému kouzlu, prosbě a mentálnímu útoku.
-
Runa ᛜᚷᛃ (Ochrany před draky): Chrání nositele proti dračímu dechu bonusem +5 k Základní obraně. (Tuto runu lze vyrobit pouze během slunovratu či rovnodennosti, výroba trvá 24 hodin.)
-
-
Mistrovská runa devastace ᛉᚱᛒ - zaplní všechny tři místa pro runy. Obtížnost: 24
-
Zbraň: +5 k útočnosti pro první 3 útoky, zranění se počítá jako magické.
-
Atributy

0 komentářů