Skupinové zázemí Rodina
Skupinová zázemí mají pomoci vypravěči i družině v motivování postav, vytvoření vazeb, ale taky družinu odměňuje fikčním bonusem. Skupinová zázemí umožňují si vybrat několik rolí, v závorkách je otázka, jejíž zodpovězením prohloubíte vazby mezi členy družiny. Doporučuji si role vybírat ve třech fázích: v první fázi si každý vybírá sám, ve druhé hráči vybírá roli družina (krom voleného) a v poslední fázi vybírá vypravěč. Nikdo by neměl být nucený do žádné role. Pokud se role neshodují ve všech 3 fázích, rozhodne vypravěč s hráčem, případně určí roli z jiné skupiny. Vyjma vůdcovských rolí nevadí, když se objeví dvě stejné role – rozliší je otázka na dokreslení, která dá každé postavě jiný odstín. Příklad: Budou vybráni dva darebáci, jeden chce pozornost, zatímco druhý se tím jen přetvařuje, aby nebyla znát jeho deprese. Je taky možné složit náhodnou družinu s rolemi z různých skupin.
Rodina
Pokrevní příbuzní, vzdálení příbuzní, svatbou spojení nebo velmi blízcí přátelé. Počítají se i adoptovaní a věrné služebnictvo.
Rodina drží při sobě, a to i když v ní vřou spory a rivalita. Tyto vnitřní spory si nechávají pro sebe a vědí, že se může jeden spolehnout na druhého.
-Hlava rodiny: Nejstarší, nejsilnější nebo nejmoudřejší. Někdo, kdo dokáže držet rodinu pohromadě a ochránit ji. (Jak jsi se do této pozice dostal/a?)
-Raubíř: Kvítko, které dělá pořád jen problémy. Když je to ale potřeba, dokáže se nesobecky obětovat. (Proč děláš tolik neplechy?)
-Maminka: Nehledě na pohlaví a věk, má starost hlavně o ostatní. Vždy se snaží dávat, i když sám/sama nemá, radí a chrání. (Kvůli čemu se o ostatní tak bojíš?)
-Fňukna: Brečí kvůli každé prkotině a ostatní si jej/ji dobírají. Je zbabělec, ale přeje si být pro ostatní užitečný. (Čeho se tak moc bojíš?)
-Černá ovce: Doživotní nebo aktuální puberťák, udržuje si odstup, má neustále mrzutou náladu. (Proč jsi tak odtažitý?)
-Strejc: Nemá mnoho zábran, je spíš pro zábavu, někdy/hlavně i tu zakázanou. (Z jakého důvodu tě tolik baví porušovat nařízení?)
Skupinová dovednost: Laskavost rodině
Dluží-li nějaká nehráčská postava nebo frakce laskavost hráčské postavě či družině, může si vyžádat její splacení kdokoliv z rodiny.
0 komentářů