Uhlíci

ikony_monstum Monstrum
ID
635
Petra Allerlei
30. května 2024
3,9 průměr z 8 hodnocení Průměrné hodnocení 3,9.

Uhlíci se občas mohou objevit tam, kde probíhal dlouhotrvající požár. Jsou to malé bytosti o velikosti myší, hemží se ve stínech vysokou rychlostí a mají velmi ostré zuby a drápky. Jsou to škůdci, kteří ničí krovy a dřevěný nábytek. Velmi rychle se množí.

V případě ohrožení se shlukují a útočí ve skupinách po 20-50 uhlících, sami nikdy nezaútočí jako první a nikdy ne po jednom. V případě, že uhlíků zbývá méně než 10, v panice se rozprchnou.

Zvláštní schopnost: Popálení.
Pokud se jim podaří se zakousnout, musí si pokousaný po každém takovém útoku hodit na ODO vs. 8. Pokud selže, na místě se mu objeví mokvající popálenina, která se na konci každého kola rozšíří a ubere mu 1 život. I v případě, že se zasažený okamžitě vyléčí, mu na místě už navždy zůstane jizva.

Jejich slabostí jsou dřevěné piliny, které jsou pro ně pochoutkou – dají se na ně nalákat. Zároveň je odpuzuje vůně šafránu a utíkají před ním.

Atributy

icon-strength Síla 3 (-4)
icon-dexterity Obratnost 13 (+1)
icon-constitution Odolnost 10 (0)
icon-intelligence Inteligence 1 (-5)
icon-charisma Charisma 3 (-4)
Životy 20
Úroveň 1
Velikost A0
Pohyblivost 40
Útočné číslo 7 zuby, 6 drápy
Základní obrana 3
Zvláštní schopnosti Popálení
Četnost 20-50
Výskyt Spáleniště
Typ Přírodní bytost
Zkušenosti 50-100 (dle počtu hlíků)
Imunita Oheň
Slabina Drtivý útok, šafrán
12-Uhlik
Pro hodnocení se musíte nejprve přihlásit.
8 hodnocení
Průměrné hodnocení 4,0.
Moc pěkné! Hned se mi vybavila Cesta do fantazie, kterou MILUJU! Je pravda, že při takhle vysokém množství jedinců bude boj velice dlouhý, takže níže navrhovaná úprava na skupinu by možná byla řešením. Udělat třeba skupinu po 10. V boji by se pak namísto 20 hodů jednotlivců na útok provedly pouze 2 hody dvou skupinek po deseti. Určitě ale tohle monstrum vidím v nějaké kampani, kde družina vypálila „omylem“ vesnici a následně se do ní vrátila 😀
29. června 2024 11:11 — kitkaturba
Průměrné hodnocení 4,0.
22. června 2024 12:04 — uživatel#81
Průměrné hodnocení 2,0.
Koncept není špatný, připomíná mi trochu Uhlíky z jedné Ghibliovky, které jsou prostě kouzelné. Jen by to to chtělo pořádně dotvořit a dát tomu formu. Dopsat co je to zač, jak se to chová a kde to žije. Dobré je odpíchnout se od bestiáře v PPP. 1) Odstavec – takový úvod, co je nestvůra zač a jak působí na okolí. 2) Odstavec – jak nestvůra vypadá a jak na někoho působí. 3) Odstavec – kde nestvůra žije a jak tam žije, jaké jsou její cíle, jak se chová 4) Odstavec – poklad, který lze z nestvůry získat. 5) Odstavec – Zvláštní schopnosti – nadepsat v jakém typu akce nestvůra provede schopnost a podobně. STATBLOCK – To chce propočítat a vyladit. Není k tomu třeba nutně Špalda excel, ale zjednodušený a použitelný návod je i v PPP pro Vypravěče. O:)
21. června 2024 14:40 — Špalda
dragon
Průměrné hodnocení 5,0.
14. června 2024 11:06 — Zlatohlávek
Průměrné hodnocení 1,0.
Námět hezký, ale „čísla“ neodpovídají popisu. Měla by zde být použita stejná mechanika jako u krysího hejna a ne řešit 10-50 nepřátel najednou (což by při 50zk / uhlíka dávalo +- 2000zk za lepší ledovou střelu. Při lv1 je 20 životů příliš a útok „7 zuby, 6 drápy“ nedává smysl – proč by kdy měli útočit drápy, když je to horší útok a kousnutí má speciální efekt navíc? (nemluvě o tom, že 7 útok je docela hodně, tollik má vlk a to bez efektu, bez imunity s nižší četností a je za něj 100zk.
14. června 2024 10:36 — Fyrgon
Průměrné hodnocení 5,0.
12. června 2024 23:37 — Hey! It's Me.
Průměrné hodnocení 5,0.
12. června 2024 21:14 — Archimedesfort1
Průměrné hodnocení 5,0.
2. června 2024 13:02 — Sporsie
star
Pro komentování se musíte nejprve přihlásit.
1 komentář
    Koncept není špatný, připomíná mi trochu Uhlíky z jedné Gibliovky, které jsou prostě kouzelné. Jen by to to chtělo pořádně dotvořit a dát tomu formu. Dopsat co je to zač, jak se to chová a kde to žije. Dobré je odpíchnout se od bestiáře v PPP. 1) Odstavec - takový úvod, co je nestvůra zač a jak působí na okolí. 2) Odstavec - jak nestvůra vypadá a jak na někoho působí. 3) Odstavec - kde nestvůra žije a jak tam žije, jaké jsou její cíle, jak se chová 4) Odstavec - poklad, který lze z nestvůry získat. 5) Odstavec - Zvláštní schopnosti - nadepsat v jakém typu akce nestvůra provede schopnost a podobně. STATBLOCK - To chce propočítat a vyladit. Není k tomu třeba nutně Špalda excel, ale zjednodušený a použitelný návod je i v PPP pro Vypravěče. O:)