úspěch není garantován (test dovedností)

icon-mechaniky Mechanika
ID
641
Drakonian - Online
12. června 2024
5 průměr z 1 hodnocení Průměrné hodnocení 5,0.

Pří žádném testu není možné automaticky uvažovat o úspěchu. Pokud se tedy nejedná o něco tak banálního, že GM nepožaduje test.

Pokud je však test vyžádán je vždy riziko selhání i u největších mistrů, vždyť on i „mistr tesař se někdy utne.“

Pokud hráč provádí test dovednosti mohou nastat dvě nové možnosti.

V případě, že při testu padne 1 nebo 0 (10) hází hráč znovu.

Pokud padne 0 (10) následující hod přičítá k celkovému dosaženému skóre testu.

Pokud by konečný výsledek testu překonal nastavený stupeň obtížnosti o 10 bodů jedná se o fatální úspěch. (efekt je na zvážení GM, dvojnásobný efekt, dvojnásobná doba trvání efektu, poloviční doba přípravy, poloviční náklady ve zdrojích ale ideálně po dohodě s hráčem postavy tak aby z něj maximální užitek, konec konců je to fatál…)

Pokud padne 1 následující hod odečítá od konečného skóre.

Tato situace tedy vede k tomu, že zmizí hláška „ani neházím, nemůžu to nedat“ protože při odečtu se může stát, že nebude dosaženo požadované cílové číslo.

Pokud by výsledné skóre kleslo na nulu nebo méně, jedná se o fatální neúspěch s obdobnými byť opačnými efekty jako v předchozím případě)

Tato mechanika tak zajišťuje, že ani největší mistr si nemůže vždy být jistý úspěchem, byť šance na selhání se vzrůstající hodnotou dovednosti klesá.

A ani největší „lůzr“ není bez šance uspět v zoufalém pokusu byť za cenu někdy značného rizika.

(mechanika je obdobná jako ve hře Cyberpunk Red)

Pro hodnocení se musíte nejprve přihlásit.
1 hodnocení
Průměrné hodnocení 5,0.
30. července 2024 20:39 — Brumbál
Pro komentování se musíte nejprve přihlásit.
0 komentářů